2024. március 06. 07:48 - Telekes Attila

A tollak készítéséről

Első rész

Hogyan lettem tollkészítő... 

"A Tisza megtisztítása nem kérdés, hanem feladat!"

 

1692082968380-scaled.jpg

 

     Másfél éve eldöntöttem, hogy a Tiszából kiszedett szemétből fogok készíteni használati tárgyakat. Ez így rendben is volt, de amikor felakartam jegyzetelni, hogy miket készítsek a műanyagból, nem találtam a tollam. Amikor meglett, pár sor után ki is fogyott, na akkor tollat készítek gondoltam...

Azonnal utána is néztem az interneten, hogy ez hogyan működik, hogyan készítik a tollakat. Rengeteg videó állt rendelkezésre és több napon keresztül néztem őket. Közben ismerkedtem a műanyagok típusaival, azok tulajdonságaival. Amikor minden információt begyűjtöttem, elkezdtem beszerezni a szerszámokat a tollkészítéshez. Itt óvatos voltam, nem akartam nagy beruházást csinálni, mivel soha nem készítettem tollat és ismerősöm sem volt a szakmában. Ezért külföldről beszereztem egy mini esztergát, késeket, perselyeket, tollszerkezeteket...stb. Három hetem volt, hogy megtanuljam az esztergálás alapjait, mivel azt sem tudtam lévén, hogy informatikus vagyok. Természetesen a legnagyobb videómegosztón mindent megtalálni a témával kapcsolatban. Három hét elteltével, megérkezett a csomagom nagy örömömre, indulhatok!

received_813058973099526.jpeg

A mini esztergám és a tartozékai.

 

A postázási idő alatt, olvasztottam műanyagot is a tollakhoz. 

nevtelen-1.jpg

Piros, sárga és fehér kupakokból készült tömböm, tiszai szemétből. (Nem ez volt az első toll alapanyaga.)

Minden megvolt, készen álltam a munkára. Másnap szombat reggel, mondtam feleségemnek (aki semmiről sem tudott), hogy most kimegyek a műhelybe és tollat fogok készíteni tiszai szemétből, műanyagból. Legyintett, hogy oké, azt hitte hülyéskedek vele. Nagyon gyorsan eltelt nyolc óra, észre sem vettem, csak mikor már a kezemben volt a kész toll. Nem volt szép, de én csináltam és büszke voltam rá. Gyorsan be is vittem megmutatni, hát volt csodálkozás. "Azt hittem, hogy csak hülyéskedsz", mondta párom. 

img_20221126_132704.jpg

Az első tollam.

 

Itt nincs megállás tudtam, folytattam tovább a következő napokba még három darabot készítettem, egyre kevesebb idő alatt. Tovább, tovább, tovább... Egészen addig, amig már saját kis brand-et készítettem. 

img_20230106_151433.jpg

A "Tisza" nevű tollam.

 Fontos szempont volt, hogy a Tisza témájában nevezzem el a tollakat. így lett a Tisza, a Naplemente és a Tavirózsa. 

tollak_1.jpg

A célom mindvégig az volt, hogy tiszai szemétből használati tárgyat készítsek, amik értékesítése után a bevétel egy részéből a Színes Tartályok Ökológiai mozgalmat támogassam. Ők a Tisza és a Borzsa folyót tisztítják Kárpátalján önerőből. (róluk később bővebben)

Második részben a komolyabb tollaim mutatom be majd. Köszönöm, hogy elolvastad.

Munkáim itt!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tiszapen.blog.hu/api/trackback/id/tr2218346093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása