2024. március 10. 19:17 - Telekes Attila

A tollak készítéséről folytatás

Második rész

Ahogy ígértem, a komolyabb tollak következnek…

 Első rész itt

Nagyon megtetszett a toll készítés, szerelem lett. Mivel nagyon sokat kellet a netet bújnom, sok más jellegű toll is feltűnt és megtetszettek. Itt már a prémium és a luxus tollakról beszélek, magasabb a toll szerkezet ára és az alapanyagé is. 

Nézzünk meg két ilyen tollat:

 

1708616999469.jpg A Jégmadár nevű toll.

A toll szerkezete fekete, fegyveracél színű. A fa alapanyaga, stabilizált karéliai göndör nyír. Ezt a színt én kértem és kifejezetten a Jégmadár volt a terv, hogy minél közelebb legyen a színvilág ehhez a gyönyörű madárhoz. Tollbetét UMR-87 


img_20231014_171652.jpgA Tisza nevű toll.

A toll szerkezete szürke fegyveracél, aranyozott gyűrűk A fa alapanyaga, stabilizált csomoros juhar. Tollbetét UMR-87.  

 

Ezekkel a tollakkal nagy álmom vált valóra. Csodálattal néztem a szebbnél-szebb tollakat, ami mások kezei közül jött ki, és nagyon szerettem volna én is ilyeneket készíteni. Távlatinak éreztem, féltem elkezdeni és befektetni rá, de végül megtettem. Hát nem úgy sikerült az első, ahogy elképzeltem, kicsit el is vette a kedvem, de nem adtam fel. Készítettem még egyet, ez már jobb lett. Aztán jött a többi amik mind tökéletesre sikerültek. Itt már nincs megállás…

1693373962941.jpeg

Kék stabilizált csomoros juhar. 

Egy kicsit a stabilizált fákról. A stabilizálás egy macerás folyamat, érintőlegesen tudok csak a témáról írni. Tömören a lényege az, hogy a kiválasztott fából kiszivják a levegőt egy speciális vákumkamrában, és a helyére gyanta kerül. Ettől lesz szép színes és nagyon kemény. Megmarad a fa struktúrája, de minden egyes pórusába gyanta kerül, ezért sokkal tartósabb  lesz, örökös… A stabilizálást Erdős Zoltán stabilizáló készíti nekem. Gyönyörű ragyogó színek és kiváló minőségű faanyaggal dolgozik.

 

 

 

 

 Következő részben bemutatok egy olyan tollat, amit zenészek alapanyagaiból készítettem…

409163180_7375668399157228_8100510241505584368_n.jpg

Köszönöm, hogy elolvastad.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tiszapen.blog.hu/api/trackback/id/tr1918350533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása